MALA KLINE (SI): GENEZA

21.premijera i 22. u 20:00h; 23.9. u 21:30h ● oko 70 min ● Francuski paviljon

Kao da sam u filmu koji započinje mirno, ali nešto se komeša i može se neočekivano pojaviti svakog trena. Budim se (…) Pogledam u dijete, a ono se pretvori u rotirajući objekt. Pogledam ga ponovno i objekt se pretvori u nepomičnu bijelu tvorevinu. Nešto se kristaliziralo u oblik.

Geneza je istkana od snova petero izvođača. Svijet Geneze rastvara se najprvo kao san, a onda kao utjelovljena slika i oblik. Svaki trenutak je početak, povratak kreativnom prostoru u kojem sanjanje i ovdje i sada neprekidno prodiru jedno u drugo i informiraju jedno drugo. Mi smo kraljevi ovoga jedinstvenog prostora. Mi uspostavljamo zakone dok zajednički sanjamo Genezu u postojanje. Geneza je neprekidno napinjanje svijeta da se rodi putem našeg sanjanja.

http://www.malakline.com

Mala Kline, Genesis

Mala Kline, Genesis

INTERVJU

KAKO BISTE OPISALI GENEZU NASUMIČNOM PROLAZNIKU?

Genesis je san istkan od naših snova. Ulaskom u taj san Genesis postaje tvoj san, nešto što se odvija u dijalogu s tvojim sanjanjem unutar realnoga vremena predstave. Odvodi te na mjesta koja poznaješ, mjesta koja ne poznaješ te na mjesta koja su ti odnekud poznata. To je putovanje. Jer stvaranje je putovanje u nepoznato koje počinje kao san. I odvija se kao san. Slike se pred tobom nižu dok ti zuriš sa svojim „sanjajućim“ tijelom. San je prolazan, nedodirljiv, kratkotrajan. Kao život, kao prisutnost. Ali sanjanje je snažno, može pomaknuti planine. Genesis govori o stvaranju svijeta kroz naše sanjanje. Povratak je na način sanjanja koje smo poznavali kao djeca, a kojega se kao odrasli rijetko sjećamo.

ZAŠTO SI ODABRALA OVAJ MEDIJ KAKO BI GOVORILA O ŽIVOTU/STVARNOSTI?

Bavim se plesom i volim ples i uživam baveći se njime. Tokom godina, putem dugotrajnoga istraživanja u okviru Dreamlaba, razvila sam način rada s plesom kao jezikom koji dolazi iz sanjanja. Prevodi naše sanjanje u utjelovljene slike u vremenu i prostoru. Dreamlab radi s našim zajedničkim iskustvom kojega nismo nužno svjesni. U predstavi Genesis odbacila sam sve izvanjske kazališne elemente kao što su scenografija, rekviziti, kostimi itd. Ono što preostaje sanjajuće je tijelo izvođačâ u prostoru koji se susreću sa sanjajućim tijelima publike. Ples je način komunikacije pomoću pokretnih slika u vremenu i te slike rezoniraju s iskustvenim tijelom, maštom i sjećanjem publike. Sanjanje je prostor potencijala, prostor stalnog stvaranja. Zato želim pokušati ostvariti Genesis isključivo pomoću našega sanjanja.

ZAŠTO BI NAS, KAO PUBLIKU, ZANIMALO ONO ŠTO RADIŠ?

Ne znam. Ali zainteresirana sam za performativne situacije kao žive susrete, sastanke, kao iskustvo prisutnosti, supostojanja na jedan malo drugačiji, pojačani način. Zato osmišljavam susrete utemeljene na sanjanju, otvaram prostore u okviru kojih se bavimo sanjanjem. Zanima me susret kao prostor koji omogućava trenutke transformacije. Prolazimo kroz drugačije iskustvo jedni s drugima kad se družimo putem sanjanja, kad prihvatimo prisutnost sanjanja. Ali netko može jednostavno uživati u gledanju kako se slika rađa kroz ljudsko tijelo. Jednostavno prisustvovati Genesisu kao procesu života koji se zajednički sanja i utjelovljuje u kratkotrajnim formama koje prodiru u prostor i vrijeme.

KAD BI IMALA NA RASPOLAGANJU BILO KOJA SREDSTVA (LJUDE, NOVAC, MOGUĆNOSTI… ) – KAKAV PROJEKT BI NAPRAVILA?

U svakom mogućem svijetu radila bih točno ovaj projekt. Jedina stvar koja bi bila drugačija je da bi svi suradnici projekta bili jako dobro plaćeni za svoj rad i svoju posvećenost.

KOJE TE TRI STVARI UVIJEK RAZVESELE?

Gledati plesače s kojima radim dok plešu, Francuski paviljon, te osjećaj koji me prođe kada uđem u prostor Francuskoga paviljona i osjetim kako se pojavljuju slike dok ih gledam.

Ovo troje uvijek me razveseli.

Mala Kline, Genesis

Mala Kline, Genesis

BIOGRAFIJA

Mala Kline je izvođačica, koreografkinja i spisateljica. Završila je preddiplomski studij filozofije i komparativne književnosti, diplomski studij kazališta te završava doktorski studij s temom „Philosophy of Ethics in Contemporary Performing Arts“. Ovlaštena je za prakticiranje i podučavanje metode rada Saphire™ Work. Njezin autorski koreografski rad usmjeren je na sanjanje – kreativnu i performativnu praksu utemeljenu na afektivnoj i tranformativnoj izvedbi slike, prevođenjem imaginarija Saphire™ metode i tehnika sanjanja u medij plesa i koreografije. Osnovala je institut EMANAT, School of Images Slovenia i Dreamlab – pokretnu platformu čija je svrha eksperimentiranje, prevođenje i preformuliranje imaginarija Saphire™ metode i rada sa snovima u alate i strategije za istraživanje, stvaranje i izvedbu u kontekstu izvedbenih umjetnosti. Višestruko je nagrađivana za svoj rad: više puta nagradom Triton Awards, nagradom Golden Bird i Nagradom Ksenija Hribar za koreografiju.

Mala Kline, Genesis

Mala Kline, Genesis

TKO JE TKO

Koncept i koreografija: Mala Kline

Prostor, svjetlo i kostimi: Petra Veber

Zvuk i glazba: Gideon Kiers

Ples: Loup Abramovici, Tomislav Feller, Mala Kline, Jasmina Križaj, Andrius Mulokas

Asistentica za pokret:  Florence Augendre

Izvršni producenti: Žiga Predan, Silvija Stipanov 

Produkcija: Mercedes Klein, Pekinpah Kink Kong; Studentski centar Sveučilišta u Zagrebu – Kultura promjene – Teatar &TD

Koprodukcija: Old Power Station – Elektro Ljubljana, Festival City of Women, Plesna Izba Maribor, Rendez-vous, Festival Francuske u Hrvatskoj

Potpora: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske, Francuska ambasada u Hrvatskoj, Francuski institut, program Teatroskop, Ministarstvo kulture Republike Slovenije, Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba

*Genesis je utemeljen na metodi Saphire™. Saphire™ Work registrirani je zaštitni znak Catherine Shainber

rendez-vous logo