BOJAN GAGIĆ / MIODRAG GLADOVIĆ (HR): LUMINOAKUSTIKA

26.9. ● 20:00-24:00h ● Oktogon ● Bijela noć*

U povodu manifestacije Bijela noć, besane noći suvremene umjetnosti u organizaciji Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj, hrvatski umjetnici Miodrag Gladović i Bojan Gagić održat će 25. i 26.9. dvodnevnu radionicu luminoakustike, performativne tehnike koja se temelji na pretvaranju svjetlećih objekata u zvukovne slike putem fotonaponskog efekta. Radionica će završiti umjetničkom intervencijom, 26.9. : pomoću tehnika luminoakustike umjetnici i sudionici osmislit će kreativne načine intervencije u prostor poznatoga zagrebačkog prolaza Oktogona.

Oktogon će postati poligon za suptilnu igru svjetla i zvuka. Temeljna je ideja minimalistička: prostor naizgled ostaje isti ali će, zapravo, biti pomaknut, proširen (augmented) upotrebom svjetla koje generira zvuk, atipičan za taj prostor. Suptilna intervencija pretvorit će se, na trenutke, u kratki performans – intenzivniju igru svjetlima – nakon čega će se umiriti i opet iz prikrajka zadirkivati prolaznike.

www.lightuneg.com

Miodrag Gladovic, Bojan Gagic

Miodrag Gladovic, Bojan Gagic

INTERVJU ( odgovara Miodrag Gladović)

KAKO BISTE OPISALI  LUMINOAKUSTIKU NASUMIČNOM PROLAZNIKU?

Ovdje gdje sjedim, pod ovim svjetlima, tu postoji zvuk, ali ga ne možemo percipirati. I onda staviš solarni panel, on svjetlo pretvori u zvuk i postaneš svjestan toga da je zvuk prisutan cijelo vrijeme, samo što ga ti nisi mogao percipirati.

ZAŠTO SI ODABRAO OVAJ MEDIJ KAKO BI GOVORIO O ŽIVOTU/STVARNOSTI?  

Pa, za mene je bavljenje zvukom bilo dosta logičan nastavak na bavljenje muzikom. Kroz zvuk se mogu potpuno izraziti, ali nije nužno da kroz njega govorim o životu/stvarnosti?!
I zanimaju me uvijek neka nova sredstva koja se mogu koristiti za stvaranje zvuka te za omogućavanje percepcije zvuka u situacijama u kojima ljudsko uho bez pomoći tehnologije to ne može.
Kod luminoakustike, bez obzira ne istovremeno preklapanje više medija, opet smatram da je krajnji rezultat zvuk. Sve drugo (svjetla, video…) zapravo su sredstva za stvaranje toga zvuka. Vizualni podražaj za zvučni rezultat.

ZAŠTO BI NAS, KAO PUBLIKU, ZANIMALO ONO ŠTO RADIŠ?

Meni je uvijek cilj da ono što ja osjećam kad nešto napravim prenesem drugome, publici. To je uglavnom jako dobar osjećaj. Zašto ne probati?

KAD BI IMAO NA RASPOLAGANJU BILO KOJA SREDSTVA (LJUDE, NOVAC, MOGUĆNOSTI… ) – KAKAV PROJEKT BI NAPRAVIO?

Pomrčinu sunca u Zadru na rivi. Isto luminoakustika. Napravio bih diverziju na način da bismo uletjeli, stavili panele, što bi se odmah čulo jako glasno na zvučnicima, kao iznimno naporan zvuk. Onda bih još napravio jednu veliku grafiku u promjeru sunca smotanu u tepih. Cijeli performans sveo bi se na odmotavanje te grafike – nekakvoga uvrnutoga mjeseca, preko sunca, kojeg bi sve više prekrivao mrak – zvuk bi se smanjio do tišine i na kraju ostao bi samo zvuk orgulja. To bih stvarno htio napraviti.

KOJE TE TRI STVARI UVIJEK RAZVESELE?

Zašto me to pitaš? Prvo mi padaju na pamet moja djeca.
Velika sreća mi je kad nešto zamislim u glavi što i meni djeluje nemoguće i kad mi to proradi. Ispadne čak ponekad i bolje nego što si zamislio. To mi je ful sreća.

Lightune.G: Lighterature No.5 from Bojan Gagic on Vimeo.

BIOGRAFIJE

Bojan Gagić multimedijalni je umjetnik, dizajner svjetla i zvuka. Miodrag Gladović inženjer je elektroakustike, glazbenik i producent. Zagrebačko-zadarski autorski dvojac svoj je rad započeo 2011. prvi put predstavljajući jedinstvenu metodu konverzije svjetla u zvuk koristeći fotonaponski efekt solarnih panela i mogućnosti primjene u glazbenim istraživanjima. Za svoj rad na razvoju luminoakustike dobili su treću nagradu na prestižnome natjecanju Margaret Guthman New Musical Instrument Competition održanome u Atlanti 2012.

Lightune.G

Lightune.G

Radionica i intervencija dio su programa Edukulture Kulture promjene Studentskog centra u Zagrebu.

* Događanje organizirano u okviru manifestacije Rendez-vous, festival Francuske u Hrvatskoj (www.rendez-vous.hr).

rendez-vous logo