IVANA MULLER (HR/FR): POSITIONS

19.9. ● 20:00h ● 67 min ● Velika &TD

U predstavi Positions, Ivana Müller razrađuje koncept ekonomije i njegove različite oblike – ekonomiju pokreta, identiteta, emocije, kazališta, koristeći različita sredstva koja određuju naš društveni identitet, građanski status, klasnu poziciju i životni stil kao valutu. Kapital koji je prisutan na početku predstave, potencijal, ili sudbina, koju svaki od izvođača posjeduje, bivaju predmetima razmjene, trgovine, cjenkanja i zarade kroz praksu koja ima elemente crnog tržišta. Ono što u početku nalikuje dječjoj igri, na kraju se razvija u maštovito i emotivno putovanje utemeljeno na ideji razmjene koja nudi složeno promišljanje ideje, mjesta i reprezentacije vrijednosti.

www.ivanamuller.com  

Ivana Muller, Positions

Ivana Muller, Positions

INTERVJU

KAKO BI OPISALA POSITIONS  NASUMIČNOM PROLAZNIKU?

Mislim da nikada ne bih pokušala opisati svoju predstavu nasumičnome prolazniku. „Opiši svoju predstavu nasumičnome prolazniku“ zvuči kao „objasni je ukratko, tako da svi mogu razumjeti“… a to je u neku ruku nadmoćni pristup… kao da je „prolaznik“ netko kome trebaju upute, a ja imam odgovore. Na taj način pričaju političari… ili televizijski reporteri, ili reklame. Mislim da odnos između umjetnika i gledatelja ne funkcionira na ovakav način, a pogotovo ne u kazalištu. Ja ne predstavljam nešto što onda gledatelj mora „shvatiti“ na ovaj ili onaj način. Svi zajedno sudjelujemo: izvođači, gledatelji, tehničari, redatelj, dramaturg… svi mi na pozornici, iza pozornice i u publici. I mislim da kazalište (ili bilo koja druga umjetnička forma) postaje uzbudljiva kada nudi mogućnost za onoliko verzija koliko je gledatelja u publici. Svi gledamo „istu realnost“, svi smo dio istoga događaja, ali svi ga vidimo malo drugačije… i ne moramo se slagati. Zapravo je bolje ako se ne slažemo.

ZAŠTO SI ODABRALA  OVAJ MEDIJ KAKO BI GOVORILA O ŽIVOTU/STVARNOSTI?  

U mnogim svojim izvedbama koristila sam jezik kao izvor inspiracije: njegovu strukturu, njegovu moć stvaranja pokreta, njegove granice, njegov potencijal izgrađivanja mentaliteta. U svrhu promišljanja o relativnosti ideje „vrijednosti“, u predstavi Positions koristimo veoma jednostavnu rečeničnu strukturu subjekt-predikat-objekt . Jedini glagol koji koristimo je glagol „imati“, subjekt se mijenja kroz izvedbu iz zamjenice „ja“ u zamjenicu „mi“, a objekti su u početku apstraktni, kao što su „ljubav“, „moć“ ili „prijatelji“, ali čim se počinju vezivati uz određenu osobu, mijenjaju svoj kontekst te time i svoju vrijednost. U okviru ove veoma minimalističke strukture razvijamo cijelu izvedbu koja formalno funkcionira kao igra pokera, ali koja neprestano postavlja pitanja o mehanizmima razmjene i vlasništva.

ZAŠTO BI NAS, KAO PUBLIKU, ZANIMALO ONO ŠTO RADIŠ?

Mislim da se gledatelji zainteresiraju (ili ne) za određenu izvedbu čim pročitaju programsku knjižicu ili nakon što pročitaju nešto o mome radu na internetu ili jer već nešto znaju o mome radu ili zato što ih zanima određeni festival ili mjesto događanja, u ovom slučaju Ganz novi festival. Ili jer im je netko rekao nešto o tome. Na takav se način ja zainteresiram za nečiju izvedbu, kao gledatelj. Čini mi se da ne bih ja trebala govoriti gledateljima zašto da dolaze na predstavu vidjeti moj rad. Oni su dovoljno pametni i mogu odlučiti sami za sebe☺.

KAD BI IMALA NA RASPOLAGANJU BILO KOJA SREDSTVA (LJUDE, NOVAC, MOGUĆNOSTI… ) – KAKAV PROJEKT BI NAPRAVILA?

Upravo one koje sam napravila.

KOJE TE TRI STVARI UVIJEK RAZVESELE?

Ovisi o kontekstu. Čini mi se da nema ništa što me po definiciji „uvijek“ čini sretnom… Mislim da je ekonomija „sreće“ dosta škakljiva.

Ivana Muller, Positions

Ivana Muller, Positions

BIOGRAFIJA

Ivana Müller je koreografkinja, umjetnica i autorica tekstova. Njezine plesne i kazališne predstave, izvedbe, instalacije, tekstovi, video-predavanja, audio-djela, vođeni obilasci i web radovi bave se idejom tijela i njegove reprezentacije, principa samokreacije, prostora imaginarnoga i imaginacije, koncepata autorstva i odnosa između izvođača i gledatelja. Iako pri stvaranju koristi različite medije, kazalište ostaje kontekst u sklopu kojega razvija i predstavlja svoj rad. Njezina su djela predstavljena i producirana u kazališnim kućama diljem Europe, SAD-a i Azije tokom posljednjih dvanaest godina. Često surađuje s različitim umjetnicima, spisateljima i teoretičarima. 2007.god. Müller za svoj opus dobiva nagradu Charlotte Koehler koju udjeljuje fond Prins Bernhard Funds iz Nizozemske, kao i nagradu Impulse Festivala & Goethe instituta za svoju predstavu While We Were Holding It Together. Uz svoju umjetničku praksu, Ivana Müller umjetnička je kustosica raznih festivala te predaje kao gost-predavač u raznim institucijama kao što su: Piet Zwart Institute Rotterdam, School For New Dance Development, Amsterdam, Institute For Applied Theatre Studies, Giessen, Performance Studies – University of Hamburg, University of Paris i ostalima. Ivana Müller rođena je u Zagrebu, odrasla je u Hrvatskoj i Amsterdamu. Živi u Parizu, a radi u međunarodnome kontekstu.

Ivana Muller, Positions

Ivana Muller, Positions

TKO JE TKO

Koncept, režija i tekst: Ivana Müller u suradnji s izvođačima: Ivana Müller u suradnji s izvođačima: Jean-Baptiste Veyret Logerias, Anne Lenglet, Bahar Tamiz, Galaad Le Goaster & Matea Bilosnić, Snježana Drkulec, David Hyatt, Damir Bartol Indoš, Jelena Mesar, Hrvoje Perc, Nina Sabo, Jasna Žmak

Umjetnički savjet: Sarah van Lamsweerde
Oblikovanje svjetla i tehnički direktor: Martin Kaffarnik
Produkcija: I’M COMPANY / Chloé Schmidt i Gerco de Vroeg
Koprodukcija: BUDA Arts Center Kortrijk (B) / Festival NEXT, Musée de la danse / Centre chorégraphique national de Rennes et de Bretagne, Point Ephémère (Paris), Ménagerie de verre, Paris, u sklopu Studiolabs, ARCADI/Hors Saison (Paris)

I’M’ COMPANY prima financijsku potporu DRAC ILE DE France l’Aide à la création 2013.Ovaj projekt podupire APAP mreža te L’Institut Français/ TRANSArte project.

rendez-vous logo